Cikk sorozatunkban bevezetjük Önt,
miként gyártjuk álmai garázskapuját az első lépésektől a beépítésig.
„Irány a gyár!”
Miután ajánlatunk elnyerte a tetszését, és a felmérést követően megrendeli azt, az aláírt megrendelő izgalmas útra kel, hogy bábjából kikelve házának éke lehessen, és megkönnyítse mindennapjait sok-sok éven keresztül.
Ezen átalakulás azonban jól előkészített folyamatok sorozata. Egy garázskapu gyártása nálunk negyed óra alatt lezajlik*, mondhatjuk gyorsabban megy, mint egy szendvics elfogyasztása a gyorsétteremben, de lássuk csak miről is van szó:
„Extra Békönt’ a szendvicspanelbe adhatok?”
Beszélhetünk számos rugótípusról, és sín-rendszerről, a garázskapuja alapja az ínycsiklandóan hangzó, annál kevésbé emészthető szendvicspanel. A panel technikai paraméterein túl a szín az, amelyet meg kell vitatni a családtagokkal. Nos, jó hírünk, hogy számos paneltípusból dönthet, és e paneltípusok mindegyike ezer-méterével várja megrendelését raktárunkban:
A panel kiválasztását követően kollégánk a gyáron belül begyűjti a megfelelő típusú lamellát, és beolvassa a gyártólapról a méretet. Elérkeztünk a következő kérdéshez:
„Üccsi kicsi vagy nagy”, vagyis, Mekkora is az akkora?
Ha példának veszünk egy 2500 mm széles és 2135 mm magas nyílást (Jelen akciónkban ez a méret csupán 215.000 Ft – a szerk.), akkor a gyártás ezt a méretet növeli oldalankét cca. 20-30 milliméterrel, így kialakítva a rátakarást, vagyis a kapuja nem esik ki a nyíláson. A vágás gyorsan és precízen történik. A levágott panel átkerül a következő munkaállomás részére, mint friss, ropogós alapanyag.
„Párhuzamos munka = egyszerre sül a hús, és készül a krumpli”
*Ugye Ön is sejti, hogy a 2-4 hetes gyártási határidőnk nem csupán a kapu elkészítése, hanem az előlegezés, visszaigazolás, gyártási feldolgozás, legyártás, komissiózás, szállítás és beépítés idejének komplexitásából ered. Ha jobban beletekintünk, a kapu gyártás folyamata körülbelül negyed órát vesz igénybe a fent említett perióduson belül.
De, hogy csináljuk ilyen gyorsan?
A válasz a párhuzamos munka folyamatban rejlik.
Így hát térjünk rá a garázskapu második nagy halmazára, a vasalat rendszerre:
„A vasalat menü normál legyen vagy extra?”
Vasalat alatt a sínrendszert magát értjük. Azon rendszer kerül kiválasztásra, amely a leginkább alkalmazkodik az Ön garázsához. Van, hogy kevés az áthidaló magassága, vagy szélessége átlagon felüli, az esetek 90%-ra van létező megoldásunk. Ebben nyújt segítséget a több megoldást kínáló alapanyag raktárunk, ahol egyszerre több mint 500 garázskapu alkatrészeit tároljuk, biztosan tartva a kereslet és a gyártási kapacitás közötti növekvő és csökkenő átfedést.
Miközben a nyers, önmagában álló szelvények megkapják a szükséges alkatrészeket, rugókat, tengelyeket, görgőket és azok kábeldobjait, rugótörés elleni biztosítókat, egy harmadik munkaállomás dobozba csomagolja a telepítéshez szükséges kiegészítőket. Csavarbirodalom ez maga, ahol anyák’ és gyermekeik várják, hogy álmuk beteljesedve, rögzítsék kapuját minden körülmény között.
A csavart itt grammra mérik, annyi van belőle, és jóidéig eltartana, ha minden kapuhoz leszámolnák egyesével. Ne lepődjön meg ha több is kerül a dobozba, hiszen csavarból sosem elég (csak a 13-as krovát nem találom soha – a Szerk.).
Megvan hát a szendvics, az üccsi és a mártogatós, viszont valami még hiányzik!
Valóban, jól sejti, hogy a desszert nem más mint a kapu szíve, másnéven motorja. Nem meglepő számunkra, hogy kapunk mozgatója csekély esetben kézzel hajtott véráramlat. Ennek oka, hogy a kézi és motoros működtetés között szinte elhanyagolható árkülönbség van, ha figyelembe vesszük az utóbbi által kínált előnyöket: zuhog az eső, nem kell kiszállnom. 40 fok van kint, a klíma viszont olyan jól hűsít, nem kell kiszállnom. A gyerek nem fogja tudni felnyitni, elég ha gombot nyom. Hova tettem a kulcsot a zárhoz, ohh a távirányító a slusszkulcson van. Egyszerűen nincs erőm kiszállni, nem is kell, hiszen az autóból nyilik minden esetben a kapu. Lustaság vagy sem, nem találkoztam még senkivel, akinek nem érne meg évi 1.000 forintot, a 20 éven át tartó komfortosabb jövő.
Cikkünk következő részében a kapu nyomába eredünk, miután elhagyja a gyárat és elindul hosszú és dicső útjára.
Nos? Ugye, hogy megvan még az a hambi!
Horváth Kristóf területi vezető